مقالات

قدرت عجیب سیستم هیدرولیک

قدرت عجیب سیستم هیدرولیک

امروزه یکی از تجهیزت کاربردی برای جا به جایی تجهیزات صنعتی و سنگین، جرثقیل های هیدرولیکی است. برای بررسی قدرت عجیب سیستم هیدرولیک با ما همراه باشید.

تاریخچه سیسم های هیدرولیکی

کلمه هیدرولیک یونانی بوده و به معنای جریان حرکت مایعات است ولی رفته رفته مفهوم آن گسترده شده و برای فعالیت های مختلفی استفاده می شود. سیستم هیدرولیکی پایه فلزی داشته و استفاده گسترده از هیدرولیک به دوران جنگ جهانی اول بازگشته و از طریق قوانین پاسکال و علم فیزیک به این ابدا دست یافته اند.

قدرت عجیب سیستم هیدرولیک

انواع سیستم هی انتقال قدرت

برای انتقال قدرت می توان از عملکرد سیستم های مختلفی استفاده کرد. سیستم های هیدرولیکی، سیستم پنوماتیک و سیستم الکتریکی جزو سیستم های انتقال قدرت محسوب می شود. و هر کدام دارای مزایا و معایب و کاربرد های خاصی هستند. یکی از مراجع فروش تجهیزات هیدرولیکی و پنوماتیکی، مجموعه پنوماتیک فارکو بوده که تجهیزات صنعتی هیدرولیکی و پنوماتیکی را با خدمات پس از فروش و با کیفیت ارائه می نماید.

قدرت عجیب سیستم هیدرولیک

یکی از مزایای سیستم هیدرولیک که با سیستم های پنوماتیکی و الکتریکی متمایز می شود. سیستم انتقال قدرت و فشار کاری سیستم ها است. اگر از لحاظ قدرت و فشار کاری بخواهیم با سیستم پنوماتیکی بررسی کنیم، سیستم پنوماتیک فشار کاری استاندارد ۱۶ بار را دارد اما سیستم های هیدرولیکی فشار ۵۰ الی ۳۰۰ بار دارد. هیدرولیک را می‌توان در شرایط خاصی از فشار ۴۰۰ الی ۷۰۰ بار نیز استفاده نمایید. فشار کاری به میزان فشار ایجاد شده در دستگاه برای حرکت آن بستگی داردو

هزینه تعمیر و تعویض قطعات هیدرولیک

یکی از نگرانی های کاربران سیستم های هیدرولیکی، تعویض یا تعمیر تجهیزات آن است. معمولاً سیستم های الکتریکی دارای تجهیزات و قطعات ارزان تری بوده اما سیستم های هیدرولیکی تجهیزات بسیار گرانی دارند. در نظر داشته باشید هزینه های سیستم پنوماتیک گران تر از هیدرولیکی بوده اما با توجه به کارکرد آن کمتر دچار ایراد یا اشکال می شود. هنگام خرید باید از خدمات پس از فروش تجهیزات هیدرولیکی اطمینان حاصل نمایید. در ادامه به قدرت عجیب سیستم هیدرولیک در صنایع دمختلف اشاره می کنیم.

قدرت عجیب سیستم هیدرولیک

برتری سیستم هیدرولیکی

  • ایمنی و صرفه جویی در هزینه

در سیستم های هیدرولیکی از تجهیزات خطرناک و اتصالی کمتر استفاده شده است. می توانید با استفاده از شیر های فشار شکن، فشار بیش از حد سیستم را کنترل نمایید. با این کار می‌توانید ایمنی سیستم هیدرولیک را افزایش داده و با تسلط بهتری فعالیت مورد نظر را انجام دهید. در نظر داشته باشید معمولاً تجهیزات هیدرولیکی به صورت ساده و روان طراحی می ‌شود. در صورت مراقبت و سرویس های سیستم هیدرولیکی، هزینه های خرابی برای کاربران ایجاد نمی شود. و تا حدودی می‌تواند در اتلاف انرژی و اصطحکاک بهتر ظاهر شود.

  • انعطاف پذیری و ابعاد کوچک تر

سیستم‌ های مکانیکی منبع توان و کار نسبت به هم ثابت بوده اما در سیستم های هیدرولیکی به صورت انعطاف پذیر طراحی می شود و می توان سیستم را به نقاط مختلف انتقال داد همچنین در کنار این موارد می توانیم به ابعاد کوچک تر اشاره نماییم که امکان جابجایی اجزای سیستم وجود دارد. در ادامه به قدرت عجیب سیستم هیدرولیک در صنایع مختلف اشاره می کنیم.

مجموعه پنوماتیک فارکو تولید کننده تجهیزات پنوماتیک و هیدرولیک بوده و همچنین سایر ملزومات و ابزار آلات پنوماتیکی و هیدرولیکی را تولید می کند. برای مشاهده قیمت ها به فروشگاه فارکو پنوماتیک مراجعه کرده و برای اطلاعات بیشتر و آموزش های لازم به مقالات مراجعه نمایید. همچنین اگر قصد استعلام قیمت و مشاوره جهت خرید دارید، بهترین گزینه، مشاوره با کارشناسان متخصص مجموعه است.

جمع بندی

اگر قصد فعالیت و خرید سیستم های هیدرولیکی را دارید، قبل از استفاده از تجهیزات و قطعات، آموزش های مرتبط سیستم هیدرولیکی همراه باشید. در نتیجه اطلاعاتی در مورد مخزن پمپ هیدرولیک، موتور الکتریکی، دریچه ها و سیلندرهای هیدرولیکی داشته باشید. از سیستم هیدرولیک می توان برای کشتی ها، تجهیزات ساختمانی، آسانسور ها، موتور های برقی و غیره استفاده نمایید.

برای حمل و نقل تجهیزات سنگین نیز موتور هیدرولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نسبت به روش‌ های سنتی بسیار مقرون به صرفه هستندو بحث امروز ما در مورد قدرت عجیب سیستم هیدرولیک بود. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یک =