مقالات

معنی علائم هیدرولیک روی پلاک

معنی علائم هیدرولیک روی پلاک

در زمان خرید و استفاده از تجهیزات هیدرولیکی باید اطلاعی از علائم روی پلاک دستگاه داشته باشید تا بتوانید به درستی با دستگاه کار کنید. برای بررسی معنی علائم هیدرولیک روی پلاک و آموزش آن ها با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

در سیستم های هیدرولیکی هر نماد نشانگر نحوه عملکرد قطعه های هیدرولیکی است و ارتباطات بین تجهیزات را نشان می دهد. تمامی نماد ها قابل تنظیم و کنترل بود و باعث کارکرد بهتر تجهیزات می شود.

موتور و پمپ هیدرولیک

با توجه به طراحی سیستم های هیدرولیکی، نماد پمپ ها و موتور های هیدرولیکی دایره بوده که شفت قدرت ورودی یا خروجی در کنار دایره به صورت دو خط موازی ترسیم می شود. وجود مثلث های داخلی دایره ها اطلاعات مربوط به جریان را نمایش می دهد. هیدرولیک مثلثی به صورت توپی نمایش داده می شود.

در نظر داشته باشید مثلث داخل دایره در پمپ سمت خارج و به سمت داخل طراحی می شود که تفاوت اصلی پمپ و موتور هیدرولیک محسوب می شود. از جمله عملگر های سیستم هیدرولیکی می توانیم به پمپ یک طرفه، پمپ دو طرفه، موتور یک طرفه و موتور دو طرفه اشاره نماییم.

موتور و پمپ هیدرولیک

شیرهای کنترل جهت

یکی دیگر از تجهیزات کنترلی سیستم هیدرولیکی، شیر های کنترل جهت است. شیر های کنترل توسط مربع به هم متصل نمایش داده می شود. انواع شیر های کنترل جهت به شرح زیر است

شیر چهار پورت دو موضع سوئیچی، شیر سه پورت دو موضع سوئیچی، شیر دو پورت دو موضوع سوئیچی، شیر چهار پورت سه موضع سوئیچی، ازجمله شیرهای کنترلی بوده که قابل تنظیم است. در زمان نامگذاری باید شیر های کنترل را در نظر داشته باشید.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه فروش تجهیزات پنوماتیک و هیدرولیکی، فروشگاه فارکو بوده که می توانید انواع تجهیزات سیلندر پنوماتیک، واحد مراقبت پنوماتیکی، تجهیزات هیدرولیکی را خریداری نمایید. تمامی محصولات گارانتی پس از فروش داشته و قبل از خرید می توانید از مشاوره های مجموعه استفاده نمایید.

شیر های کنترل فشار در سیستم هیدرولیکی

شیرهای کنترل به همراه یک فلش نمایش داده می شود. این شیرها به حالت باز، بسته و جریان بوده که از علائم تخصصی در زمان استفاده شیرهای کنترل فشار است. این علائم توسط تکنسین‌ های ماهر مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار آن شیر های فشار به صورت ثابت و قابل تنظیم طراحی شده است. می توانید به صورت شیر فشار شکن، شیر کاهنده فشار سه راه استفاده نمایید. هر کدام علائم خاص خود را دارد. برای بررسی نماد سیلندر هیدرولیکی روی پلاک با ما همراه باشید.

نماد سیلندر ها در سیستم هیدرولیکی

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت بررسی نماد سیلندرها است که در دو دسته دوکاره یا تک کاره طبقه بندی می شود. سیلندرهای تک کاره دارای یک پورت بوده ولی سیلندر دو کاره دارای دو پورت است. این سیلندر ها تحت تاثیر نیروی خارجی مانند نیروی فنر یا نیروی وزن قرار می گیرد.

می توانید با توجه به نوع نماد سیلندر مانند سیلندر یک کاره بازگشت توسط نیروی خارجی، سیلندر یک کاره بازگشت توسط نیروی فنر و سیلندر یک کاره تلسکوپی برای فعالیت مورد نظر خود را استفاده نمایید. در سیلندر های دو کار دو پورت ورودی و خروجی روغن بوده که از طریق روغن به جلو و پشت پیستون منتقل می شود.

شیر های کنترل فشار در سیستم هیدرولیکی

تجهیزات اندازه گیری سیستم پنوماتیک

یکی دیگر از موارد مهم برای نمایش اطلاعات در مدار های هیدرولیکی تجهیزات اندازه گیری است که می‌ توانیم به انواع گیج فشار، ترمومتر و فلومتر اشاره نماییم. گیج فشار برای اندازه گیری فشار، ترمومتر برای اندازه گیری دما و فلومتر برای اندازه گیری دبی جریان مورد استفاده قرار می گیرد.

در این بحث صورت تخصصی به معنی علائم هیدرولیکی روی پلاک دستگاه ها اشاره کردیم. تمامی علائم یکسان بوده و با توجه به کارکرد دستگاه می‌توانید از علائم برای افزایش راندمان خود استفاده نمایید. حتماً در زمان استفاده به تجهیزات اندازه گیری سیستم پنوماتیک توجه نمایید. در صورت افزایش فشار و کاهش سطح روغن اقدامات لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + سه =