مقالات

دلیل نشتی باد و روغن در سیستم پنوماتیک و هیدرولیک

دلیل نشتی باد و روغن در سیستم پنوماتیک و هیدرولیک

بررسی و سرویس دوره ای سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک جهت افزایش کارایی و عمر دستگاه الزامی است. برای بررسی دلیل نشتی باد و روغن در سیستم پنوماتیک و هیدرولیک با ما همراه باشید.

یکی از ایرادات اساسی سیستم های هیدرولیکی، نشت روغن بوده که به راحتی قابل تشخیص است و می توانید با بررسی میزان حجم روغن ایرادات سیستم را تشخیص دهید. همچنین صدا های غیر عادی در سیستم ایجاد می شود. که نشانه پایین آمدن سطح روغن هیدرولیک در سیستم هیدرولیک مورد نظر است.

نشتی روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک به صورت خطی با سرعت حرکت می کند. و فشار باعث حرکت اجسام می شود. اما استفاده از شیر سیستم هیدرولیک می‌توانید فشار و موارد دیگر سیستم هیدرولیک را کنترل نمایید. و از افزایش ناگهانی فشار جلوگیری کنید. روغن هیدرولیک به شکلی طراحی شده که قابل فشرده شدن و کمپرس کردن نبود و در صورت افزایش ناگهانی فشار چهار یا پنج برابر بیش از حد معمول باعث ایجاد حرکت در اجسام می شود.

اگر طول مدت افزایش فشار بیش از ۲۵ ثانیه باشد، نشان دهنده فشار نمی تواند سرعت کافیه واکنش و میزان دقیق فشار را نمایش دهد.

نشتی روغن هیدرولیک

دلایل ایجاد نشتی در سیستم

گاهی اوقات سیستم هیدرولیک به شلنگ و اتصالات آن بستگی دارد. اگر لاستیک داخلی از جنس مرغوب نباشد، در برابر روغن مقاومت نداشته و باعث نشتی روغن می شود. همچنین لایه مقاومت کننده سیم فولادی نیز اهمیت داشته و باید از نشت روغن ناشی از شکستگی لایه تقویت کننده جلوگیری نماید.

اگر قصد خرید تجهیزات پنوماتیک و هیدرولیک را دارید. می توانید به فروشگاه تجهیزات پنوماتیک مراجعه کرده و تجهیزات مورد نظر از جمله سیلندر پنوماتیک، واحد مراقبت پنوماتیک و سایر ملزومات آن را خریداری نمایید. در ادامه به دلیل نشتی باد و روغن در سیستم پنوماتیک و هیدرولیک می پردازیم.

عدم رعایت استاندارد های طراحی و ساخت

طراحی سیستم هیدرولیک از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به صورت استاندارد طراحی شود. اگر در زمان مونتاژ یا تعمیر شیلنگ ها به صورت شل یا محکم نصب شود، در دراز مدت باعث نشتی اتصالات می شود. همچنین محیط استفاده نیز اهمیت دارد. و باید فشار و دمای سیستم کنترل شود. در صورت عدم رعایت ممکن است باعث ایجاد فشار و پاره شدن شیلنگ و سیستم پنوماتیک شود. همچنین شکستگی سیستم شیلنگ یا مفصل های آن نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. که باید زیر نظر افراد متخصص بررسی و نشتی سیستم کنترل شود.

نگه داری و جلوگیری از نشتی باد در سیستم های پنوماتیک

  • فیلتر پنوماتیک

یکی از بخش هایی که ممکن است در صورت عدم توجه دچار ایراد شود، فیلتر پنوماتیک است. مقدار آب تقطیر شده باید به صورت منظم بررسی شده و باید طبق سطح مجار نمایش داده شود. اگر از محل اندازه گیری شده افزایش یابد، آب تقطیر شده اضافه از طریق شیر تخلیه می شود. در نظر داشته باشد در صورت عدم تخلیه آب باید فیلتر مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. در ادامه به دلیل نشتی باد و روغن در سیستم پنوماتیک و هیدرولیک می پردازیم.

نگه داری و جلوگیری از نشتی باد در سیستم های پنوماتیک

  • روغن زن در سیستم های پنوماتیک

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت، قسمت روغن زن در سیستم های پنوماتیک است. پس فیلتر پلاستیکی باید توسط کلر آتین به صورت کامل تمیز شود. تا از ایرادات جلوگیری شود. برای ثبت سفارش و خرید روغن زن پنوماتیک به سایت ما مراجعه نمایید.

  • رگولاتور پنوماتیک

رگلاتور پنوماتیک به عنوان تنظیم کننده فشار شناخته می ‌شود. و در سیستم های پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه این دستگاه تنظیم فشار بوده که برای تامین هوا و فشار مورد نیاز سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. که باید سرویس شده و مورد استفاده قرار گیرد.

کمپرسور پیستونی، کمپرسور دورانی، کمپرسور میله ای و شعاعی و کمپرسور محوری جز رگولاتور پنوماتیک محسوب می شود. قبل از تعمیر و بررسی این قطعه حتماً فیلتر هوا را بررسی و تعمیر نمایید. بحث امروز ما در مورد دلیل نشتی باد و روغن در سیستم پنوماتیک و هیدرولیک بود. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =