مقالات

ترفند های مخفی پنوماتیک و هیدرولیک

آشنایی با تجهیزات صنعتی و ترفند های آن باعث افزایش سرعت و گاهی کیفیت کار خروجی می شود. برای بررسی ترفند های مخفی پنوماتیک و هیدرولیک با ما همراه باشید.

سیستم پنوماتیک چیست

یکی از سیستم های پرکاربرد در صنعت، سیستم پنوماتیک بوده که در اکثر صنایع برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم با نام سیستم های ارزان قیمت و با ریسک پایین شناخته شده است و تجهیزات دستگاه به شکلی طراحی شده که عمر بالایی در زمان کارکرد داشته باشد.

سیستم پنوماتیک چیست

سیستم هیدرولیک چیست

امروزه سیستم های هیدرولیک را با حرکات جرثقیل ها و انتقال قدرت آن می شناسیم اما هیدرولیک به معنای جریان حرکت سیال بوده و از حرکت آب الهام گرفته شده است که برای جابجایی و انتقال قدرت به این اشیا و تجهیزات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد خرید تجهیزات هیدرولیکی و پنوماتیکی مانند شیر برقی، واحد مراقبت پنوماتیک و سیلندر های پنوماتیک دارید، می توانید به مجموعه پنوماتیک فارکو مراجعه نمایید.

اصلی ترین تفاوت های سیستم پنوماتیک و هیدرولیک

سیستم پنوماتیک با استفاده از فشرده سازی هوا باعث انتقال سیال می شود اما سیستم های پنوماتیک از روغن و تبدیل آن استفاده می نمایید از سیستم های هیدرولیک فشار کاری بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ بار را داشته و فشار کاری سیستم های پنوماتیک ۱۶ بار است. در ادامه به ترفند های مخفی پنوماتیک و هیدرولیک می پردازیم.

مزیت های سیستم هیدرولیک نسبت به پنوماتبک چیست

سیستم های هیدرولیک قدرت و استحکام بالایی داشته اما سیستم های پنوماتیک از قدرت کمتری برخوردار است. بارگیری و استارت سیستم هیدرولیک آسان بوده و می توانید برای حرکت های خطی و چرخشی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید اگر تمام قطعات سیستم هیدرولیک روغن کاری شود، عمر دستگاه افزایش می یابد. انرژی تولید شده در سیستم هیدرولیک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که نسبت به سیستم های پنوماتیک عملکرد بهتری دارد.

مزایا سیستم پنوماتیک نسبت به هیدرولیک

یکی از عوامل برتری سیستم های پنوماتیک نسبت به سیستم های هیدرولیک، سوخت سیستم بوده که آلودگی بسیاری تولید می‌کند و به عنوان دستگاه های آلاینده شناخته می ‌شود. در صورت نشت روغن ممکن است باعث آتش سوزی شده و آلودگی های زیست محیطی را به همراه دارد.

سیستم های پنوماتیک به هیچ عنوان به روغن نیاز نبوده و می توانید مورد با نیرو تجدیدپذیر مورد استفاده قرار دهید. در سیستم های هیدرولیک دما اهمیت بالایی دارد. ممکن است با افزایش دما عملکرد دستگاه دچار ایراد شود اما در سیستم های پنوماتیکی افزایش یا کاهش دما تفاوتی در عملکرد سیستم نخواهد داشت.

مزایا سیستم پنوماتیک نسبت به هیدرولیک

ترفند های مخفی پنوماتیک و هیدرولیک

سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک به عنوان تجهیزات برای انتقال قدرت شناخته می شود اما می توانید برای فعالیت های مختلف مورد استفاده قرار دهید. مخزن سیستم پنوماتیکی به جز انتقال قدرت برای فعالیت ها و شغل های مختلفی کاربرد داشته و تجهیزات صنعتی متفاوتی را برای فعالیت متصل نمایید. اگر قصد خرید انواع تجهیزات هیدرولیکی مانند شیر برقی برنجی هیدرولیکی، پمپ و هیدروموتور همچنین ابزار های اندازه گیری دما، اندازه گیری فشار و لوازم جانبی ابزار دقیق را دارید، می توانید به مجموعه پنوماتیک فارکو مراجعه کرده و خریداری نمایید

تبدیل انرژی در سیستم های هیدرولیکی و پنوماتیکی

در سیستم های هیدرولیکی و پنوماتیکی انتقال انرژی توسط پمپ انجام می ‌شود و برای انتقال انرژی نیاز به بست ها و لوله ها بوده و بر این اساس کار می کند. فشار تمام قسمت های سیال در حال سکون یکسان بوده اما در هر بازه زمانی کم فشار استاتیکی در همه جهت ها یکسان خواهد بود. فشار سیال در صورت تماس با سطوح به شکل عمودی وارد قطعه مورد نظر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نوزده =