مقالات

بزرگ ترین اشتباه نصب سیستم هیدرولیک

بزرگ ترین اشتباه نصب سیستم هیدرولیک

سیستم های هیدرولیکی و پنوماتیکی هر کدام دارای مزایا و معایب خاصی هستند که در زمان خرید باید به آن نکات توجه کرد. برای بررسی بزرگ ترین اشتباه نصب سیستم هیدرولیک با ما همراه باشید.

نصب اصولی و سرویس های دوره ای در سیستم های هیدرولیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. وجود برخی اشتباهات باعث بوجود آمدن مشکلات جدی‌تری شده و هزینه های نگهداری و تعمیر را افزایش می دهد. در ادامه به برخی ایرادات رایج اشتباهات سیستم های هیدرولیکی می پردازیم.

بررسی و تعویض روغن هیدرولیک

روغن یکی از اجزای اصلی سیستم های هیدرولیک محسوب می‌شود و در زمان تعویض روغن باید به موارد مهم دقت شود. روغن هیدرولیک بسیار گرم بوده و باید هر چند وقت یکبار با توجه به کارکرد آن تعویض شود. متغیر های مختلفی برای بازرسی و مشاهده سطح روغن هیدرولیک وجود دارد که باید در زمان سرویس بررسی نمایید.

بررسی و تعویض روغن هیدرولیک

موارد مهم در تعویض روغن هیدرولیک

کاهش کیفیت روغن هیدرولیک به کارکرد دستگاه و افزایش دمای آن بستگی دارد. می ‌توانید متغیر هایی مانند سطوح ذرات معلق، سطوح آلودگی آب و هوا و تخریب طبیعی مایع هیدرولیکی در طول زمان را در نظر داشته باشید پس به طور کلی گرما، آب و آلودگی از عوامل مهم کاهش عمر سیستم هیدرولیک محسوب می شود.

اگر قصد خرید تجهیزات پنوماتیک و هیدرولیک را دارید، می توانید برای استفاده از تخفیفات ویژه به مجموعه پنوماتیک فارکو مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را ثبت سفارش نمایید. در ادامه به بزرگ ترین اشتباه نصب سیستم هیدرولیک می پردازیم.

کیفیت روغن مصرفی

با توجه به اینکه کارکرده اصلی دستگاه با روغن است، کیفیت روغن از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از کاربران از روغن های هیدرولیک بی کیفیت استفاده می کنند و در زمان روغن کاری سیستم داخلی هیدرولیک ایرادات بسیاری به وجود می آید که ممکن است هزینه های بسیاری برای شما داشته و عملکرد سیستم هیدرولیک را کاهش دهد. سعی کنید از مراکز معتبر روغن هیدرولیک مناسب را خریداری نمایید.

تعویض فیلتر ها

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت تعویض به موقع فیلتر های هیدرولیک است. تعویض فیلتر ها نیز جزء موارد مصرفی تجهیزات هیدرولیکی بوده و در صورت عدم تعویض یا استفاده از فیلتر های بی کیفیت با کاهش عملکرد خودرو می شود. همچنین اگر فیلتر ها تعویض نشود، ممکن است جریان هیدرولیک کاهش یافته و به تدریج مسدود شود. در نتیجه با خرابی سیستم روبه‌رو می‌شوید و هزینه های بیشتری باید برای تعمیر دستگاه پرداخت نمایید. در ادامه به بزرگ ترین اشتباه نصب سیستم هیدرولیک می پردازیم.

تعویض فیلتر ها

شیر های برقی هیدرولیک

شیرهای برقی برای عبور سیال در سیستم هیدرولیکی طراحی شده است. این شیرها در مدار اصلی قرار گرفته و برای کنترل دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. مشکلاتی مانند باز نشدن شیر برقی، نیمه باز شدن، مشکلات کویل و صدا های متناوب و نویز ممکن است مربوط به شیر های برقی هیدرولیک باشد که باید زیر نظر افراد متخصص تعمیر شود.

دلایل باز نشدن شیر برقی

رفع ایرادات سیستم هیدرولیک قبل از استفاده از اهمیت بسیار بالایی دارد. باز نشدن سیستم شیر برقی به ولتاژ نامناسب، فشار ناهموار، قطعی برق خوردگی یا کویل سوخته بستگی دارد که باید تمام تجهیزات بررسی شده را چک نمایید تا ایرادی در قسمت های ذکر شده وجود نداشته باشد.

ایرادات کویل سیستم

یکی دیگر از ایرادات نصب سیستم هیدرولیک، ایرادات مربوط به کویل سیستم است. کویل دارای بخش های حساس مانند شیر برق هیدرولیکی بوده و دائما در معرض اشکالات مختلف قرار می گیرد. به عنوان مثال می توانیم به ذوب شدن، سوختن و سرد ماندن دستگاه اشاره نماییم. در ابتدا ولتاژ و اتصال کوتاه دستگاه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. ایرادات برق ورودی، یکی از عامل موثر برای ایرادات کویل است

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بزرگترین اشتباه نصب سیستم هیدرولیک پرداختیم و قصد داشتیم به ایرادات و اشکالات هنگام استفاده از سیستم هیدرولیک بپردازیم. اگر ایراد یا اشکالی در زمان استفاده دارید، با کارشناسان فنی مجموعه پنوماتیک فارکو تماس حاصل نمایید. مجموعه پنوماتیک فارکو محصولات خود را با خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر ارائه می نماید. همچنین جهت خرید تجهیزات صنعتی پنوماتیکی و هیدرولیک نیز به این مجموعه مراجعه کرده و تجهیزات با دعوا و با گارانتی معتبر خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =